Tactical Hellas - Tactical Combat Training - Tactical e-Shop

Σπουδές WSL Ving Tsun

Σπουδές Ving Tsun

Forms και san sik

fi12Οι Forms είναι μορφές διαλογισμού, μοναχικές ασκήσεις που ανατπύσσουν αυτογνωσία, ισορροπία, χαλάρωση και ευαισθησία. Οι Forms εκπαιδεύουν τον μαθητή τις βασικές κινήσεις και τη σωστή παραγωγή ισχύος του Ving Tsun.

Τα San Sik (μεταφράζεται ως χωριστές μορφές) είναι συμπαγείς στη δομή τους. Μπορούν να ομαδοποιηθούν με οικιότιτα σε τρεις μεγάλες κατηγορίες:
1) εστίαση στην δομή του σώματος μέσω βασικών γροθιών, στάσης, στροφής και ασκήσεων βηματησμού
2) θεμελιώδης κυκλικές κινήσεις και αλλαγές χεριών, που είναι τα βασικά εργαλεία για την παρακολούθηση και την προσαρμογή
3) εκπαίδευση ευαισθησίας και τεχνικές συνδυασμού.

Όλες οι τεχνικές του Ving Tsun έρχονται απο τις Forms και το San Sik. Ανάλογα με την καταγωγλη, την εστίαση, το περιεχόμενο και την πρόθεση της κάθε μορφής μπορεί να υπάρχουν σαφείς διαφορές οι οποίες θα έχουν και εκτεταμένες επιπτώσεις. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ορισμένες διαφορετικές ιδέες σχετικά με το τι αποτελεί εξέλιξη απο form σε form, οποτε μόνο μια γενική περιγραφή του τι καλύπτει η κάθε μία είναι δυνατόν να γίνει εδώ.

Το πιο συνηθισμένο Ving Tsun περιλαμβάνει γενικά 6 μορφές: 3 άοπλες form, 1 form με ξύλινη κούκλα και 2 form με όπλα.

Άοπλες

fi13Siu Lim Tau
Η πρώτη και πιο σημαντική μορφή του Ving Tsun. Η Siu Lim Tau είναι το θεμέλιο της τέχνης από το οποίο όλα τα επόμενα στάδια και τεχνικές εξαρτώνται. Οι θεμελιώδεις κανόνες της ισορροπίας και της δομής του σώματος θα αναπτυχθούν εδώ. Ορισμένα παρακλάδια του Ving Tsun βρίσκουν την συμμετρική στάση ως τη θεμελιώδη στάση για να αγωνίζονται, ενώ άλλα ως μια στάση εκπαίδευσης που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη της τεχνικής.

Chum Kiu
Η δεύτερη μορφή η Chum Kiu επικεντρώνεται στην συντονισμένη κίνηση της μάζας του σώματος και στις τεχνικές για την "γεφύρωση του χάσματος" μεταξύ του μαθητή και τον αντίπαλο και ώστε να εισχωρήσει στο χώρο του αντιπάλου και να διαταράξει τη δομή και την ισορροπία τους. Επιθέσεις μικρής απόστασης με τους αγκώνες και τα γόνατα αναπτύσσονται επίσης εδώ. Επίσης ασχολείται με τις μεθόδους της ανάκτησης της κεντρικής θέσης, όταν η θέση όπου διακυβεύεται η Siu Nim Tao έχει χαθεί. Για ορισμένους κλάδους το σωματικό βάρος είναι ένα κεντρικό θέμα στα χτυπήματα, είτε θα προέρχεται από την περιστροφή του σώματος ή απο τους βηματισμούς.

fi14 Biu Tze
Η τρίτη μορφή, Biu Tze, αποτελείται από ακραία μικρής εμβέλειας και ακραία μακράς σειράς τεχνικών, χαμηλά λακτίσματα και σαρώσεις, και "τεχνικές έκτακτης ανάγκης" στην αντεπίθεση όταν η δομή και η κεντρική γραμμή έχουν τεθεί σε σοβαρό κίνδυνο, όπως για παράδειγμα όταν ο αθλητής είναι σοβαρά τραυματισμένος. Καθώς οι περιστροφές και οι βηματισμοί, αναπτύχθηκαν στο Chum Kiu, ένας τρίτος βαθμός ελευθερίας που αφορούν πάνω μέρος του σώματος αναπτύσσετε για περισσότερη δύναμη. Τέτοιες κινήσεις περιλαμβάνουν πολύ κοντινές αποστάσεις με αγκωνιά και εκτινάξεις των δάχτυλων στο λαιμό του αντιπάλου. Για κάποιους κλάδους αυτή η μορφή θεωρείτε πως μεταδίδει θανατηφόρα χτυπήματα και τεχνικές ακρωτηριασμού που δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιούνται. Μια κοινή αντίληψη στο Ving Tsun λέει ότι "Η Biu Tze δεν πάει έξω από την πόρτα." Ορισμένοι ερμηνεύουν αυτό να σημαίνει ότι η μορφή αυτή πρέπει να κρατηθεί μυστική, ενώ άλλοι την ερμηνεύουν υπό την έννοια ότι θα πρέπει να προσπαθήσετε να μήν τη χρησιμοποιήσετε ποτέ.

Ξύλινη κούκλα

Muk Yan Jong
WD Η Muk Yan Jong μορφή γίνεται σε μία «ξύλινη κούκλα», ένας χοντρός ξύλινος κορμός με τρία χέρια και ένα πόδι τοποθετημένο σε ελαφρώς ελαστικό πλαίσιο που αντιπροσωπεύει ένα σταθερό ανθρώπινο αντίπαλο. Αν και εκπρόσωπος του ανθρώπινου αντίπαλου, το ανδρείκελο αυτό δεν είναι μια φυσική απεικόνιση ενός ανθρώπου, αλλά μια ενεργητική. Η πρακτική της ξύλινης κούκλας έχει ως στόχο να βελτιώσει την κατανόηση ενός επαγγελματία των γωνιών, θέσεων, και βημάτων, και να αναπτύξει πλήρης σωματική δύναμη. Είναι εδώ όπου οι ανοικτές μορφές χέριων δένουν μαζί και να λειτουργούν ως σύνολο.

Όπλα

Baat Jaam Do
BaatChamDo Η μορφή αυτή περιλαμβάνει ένα ζευγάρι μεγάλων "Butterfly Μαχαιριών", λίγο μικρότερα από τα κοντά σπαθιά (Dao). Ιστορικά, τα μαχαίρια ήταν επίσης γνωστά ως Dit Ming Do ( "Μαχαίρια που παίρνουν ζωές"). Η λεπίδα ενός σπαθιού πεταλούδα είναι περίπου όσο μια ανθρώπινη πήχη, το οποίο επιτρέπει την εύκολη απόκρυψη μέσα μανίκια ή μπότες, και επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία κατά την περιδίνηση και την περιστροφή κατά τη διάρκεια της κοντινής επαφής ενος αγώνα. Τα ξίφη πεταλούδα εξασκούνται συνήθως σε ζεύγη. Ένα ζευγάρι από σπαθιά συχνά θα βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο μέσα στην ίδια θήκη, ώστε να δίνουν την εμφάνιση ενός όπλου.

Το σπαθί πεταλούδα έχει ένα μικρό προστατευτικό ώστε να προστατεύσει τα χέρια του φερόμενου, παρόμοια με αυτή του sai, τα οποία μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να εμποδίσουν ή να αγκιστρώσουν το όπλο του αντιπάλου. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως σιδερένια γροθιά όταν είναι επιθυμητή η μη θανατηφόρο εφαρμογή του όπλου.

Παραδοσιακά, η λεπίδα ενός σπαθιού πεταλούδα είναι αιχμηρά μόνο κατά μήκος του μισού του άκρου του - από τα μέσα της λεπίδας προς την κορυφή. Η λεπίδα από το κεντρικό σημείο και κάτω δεν είναι κοφτερή έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή μη θανατηφόρων επιθέσεων και να εμποδίσει την αιχμηρή πλευρά από το να βλαφτεί.

Luk Dim Boon Kwun
vt261"Μακρύ Κοντάρι" - ένα κωνικό ξύλινο κοντάρι που κυμαίνεται απο 2.5 με 4 μέτρα σε μήκος. Επίσης, αναφέρεται ως "Το κοντάρι του Δράκου» από ορισμένους κλάδους. Για ορισμένους κλάδους που χρησιμοποιούν το μακρύ κοντάρι, 7 αρχές του χρησιμοποιούνται και σε όλη την καταπολέμηση των άοπλων μορφών επίσης.

Chi Sao
Chi Sao ή "κολλημένα χέρια". Ο όρος για την αρχή της μορφής προέρχεται από τις ασκήσεις που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη των αυτόματων αντανακλαστικών κατά την επαφή και την ιδέα της "επικόλλησης" με τον αντίπαλο. Στο Ving Tsun αυτό εξασκείται από δύο αθλητές που διατηρούν επαφή με τους βραχίονες ο ένας του άλλου, ενώ οι εκτελούν τεχνικές, έτσι εκπαιδεύονται μεταξύ τους σε αλλαγές στη μηχανική αίσθηση του σώματος, της πίεσης, της δυναμικής και στην "αίσθηση". Αυτή η αυξημένη ευαισθησία που αποκτήθηκε από αυτή τη μορφή βοηθά μια στην επίθεση των εμπλεκομένων και στην καταπολέμηση των κινήσεων του αντιπάλου με ακρίβεια, γρηγοράδα και κατάλληλη τεχνική.

Σε ορισμένες καταγωγές (όπως αυτης του Yip Man και Jiu Wan), οι ασκήσεις Chi Sao ξεκινούν με ένα χέρι που ονομάζεται Dan Chi Sao που βοηθούν το μαθητή να πάρει την αίσθηση της άσκησης, κάθε ασκούμενος χρησιμοποιεί το ένα χέρι από την ίδια πλευρά καθώς αγωνίζονται μεταξύ τους. Το Chi Sao είναι μια πρακτική για την απόκτηση ευαισθησίας, δεν πρέπει να συγχέεται με φιλικό αγώνα, αν και μπορεί να ασκηθεί ή να εκφράζει μορφή μάχης.

1. Lap Sao
2. Pak Sao
3. Pak Da
4. Lop Da
5. Dan Chi Sao
6. Luk Sao
7. Jip Sao / Jow Sao
8. Tui Ma
9. Seung Chi Sao
10. Chi Gerk